Onze winkels in Arnhem, Assen en Zwolle zijn 7 dagen per week geopend

Veelgestelde vragen

Dit zijn onze meest gestelde vragen. Staat jouw antwoord er niet bij? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice via chat, telefonisch of per e-mail.

Bestellen

    • Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

      Indien een artikel voorradig is, staat dit bij het betreffende artikel vermeld. Bijvoorbeeld: "Nog 4 stuks op voorraad"

      Indien voorradig en voor 16.30 uur besteld zal het pakket de eerst volgende dag bij je bezorgd worden. Het pakket dient dan wel met PostNL verzonden te kunnen worden. Betreft het een groter pakket dan zal deze via DHL worden verzonden. Is het pakket te groot voor een pakketdienst? Dan streven wij er naar om je pakket binnen 6 werkdagen bij je te bezorgen middels eigen vervoersdienst.

      Wanneer het product niet voorraadig is zal er duidelijk een verwachte levertijd bij vermeld staan. Bijvoorbeeld: "Gemiddelde verwachte levertijd circa 1 tot 3 weken" of "Verwachte leverdatum: 6 mei"

    • Kan ik een bevestingsmail verwachten?

      Sfeer.nl stuurt uiterlijk binnen een paar uur na bestellen een bevestingsmail. Hierin staat een samenvatting van je order. Afhankelijk van je order, wordt je order in delen of in zijn geheel geleverd. Wanneer een item niet op voorraad is, zul je een mail ontvangen met de verwachte leverweek van de algehele order. Kun je toch niet wachten op dat ene item? Middels een mailtje naar klantenservice@sfeer.nl kun je een deellevering aanvragen.

    Bezorgen

    • Kan ik mijn leverdatum wijzigen?

      Wens je je items op een specifieke datum te ontvangen? Dat is geen probleem! Neem contact op met de klantenservice en we passen direct je leverdatum aan. Je kan contact opnemen via klantenservice@sfeer.nl, via telefoon op 085 016 02 02 of middels de chat rechtsonderin.
    • Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?

      Indien voorradig en voor 16.30 uur besteld zal het pakket de eerst volgende dag bij je bezorgd worden. Het pakket dient dan wel met PostNL verzonden te kunnen worden. Betreft het een groter pakket dan zal deze via DHL op DPD worden verzonden.
      Is het pakket te groot voor een pakketdienst? Dan streven wij er naar, wanneer het item op voorraad is, om je pakket binnen 6 werkdagen bij je te bezorgen middels eigen vervoersdienst of stukgoedvervoerder. Onze planning neemt via de mail contact met je op voor een passende afspraak.
    • Wordt mijn bestelling ook in België geleverd?

      Sfeer.nl levert je bestelling ook in België. 
    • Wordt mijn bestelling ook op een verdieping bezorgd?

      Wij bezorgen tot maximaal de 3e verdieping zonder lift. Als je een wenteltrap of een smal trappenhuis hebt, is het vaak moeilijk in te schatten of je meubelen via de trap naar boven gaan. Een lift is niet altijd geschikt om je meubelen naar boven te vervoeren. De meeste meubels met een lengte langer de 200 cm passen niet meer in een normale lift. Als je twijfelt of je meubelen naar boven kunnen worden gebracht, dan adviseren wij om contact op te nemen met onze afdeling planning. Mocht het toch lastig zijn om je meubel via de trap of de lift te bezorgen, dan kunnen we samen op zoek naar een oplossing. Mocht deze oplossing extra kosten met zich meebrengen, dan zijn de kosten voor de consument.
    • Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten bezorgen?

      Ja, zowel online als in de winkel kun je een afwijkend factuur- of afleveradres opgeven.

    Retourneren

    • Hoe retourneer ik mijn bestelling?

      Retourneren kan op verschillende manieren. Daarom vragen wij ook om eerst contact op te nemen met onze klantenservice middels e-mail of telefoon. Als het retour is aangemeld bij ons, ontvang je in de mail een etiket met een antwoordnummer en een RMA nummer. Plak het etiket met het RMA nummer op de doos. Via dit nummer kan onze retourafdeling snel je item controleren en draag je bij aan een snelle afwikkelen van je retour of omruiling.
      Op deze pagina kun je onze retourvoorwaarden verder lezen.
    • Wat is mijn bedenktermijn?

      Bij Sfeer.nl loop je geen enkel risico. Voor elk online besteld product geldt een bedenktermijn van 14 dagen, ingaande de eerste dag nadat de bestelling bij je is afgeleverd. Ben je niet helemaal tevreden over je aankoop en is het product ongebruikt en onbeschadigd, dan kan je het, zonder opgaaf van redenen, aan ons retourneren. Wij adviseren altijd de verzenddoos en de originele pakking voorzichtig open te maken, zodat je deze weer kunt gebruiken als je de bestelling wilt terugsturen. 
    • Wat zijn de kosten voor een retourzending?

      Valt het te retourneren product binnen de afmetingen en het maximale gewicht voor PostNL pakketpost, dan zijn de retourkosten voor retourzendingen van zowel adressen in Nederland als België, gratis. Het maximale formaat voor PostNL pakketpost is: 176 x 78 x 58 cm. Het maximale gewicht is 30 kg.

      Betreft het te retourneren artikel een zwaarder of een (ingepakt in de originele doos) groter product die buiten de PostNL pakketpost maten valt (zoals bijvoorbeeld een bank, eettafel of kast), dan zal onze zal de klantenservice contact opnemen om een afspraak te maken om het meubel op te halen. De kosten voor het ophalen van de retourzending bedragen in dit geval € 75,-. Uiteraard is het ook mogelijk om het artikel zelf naar ons distributiecentrum terug te brengen.

    • Moet ik de originele verpakking bewaren?

      De verzenddoos en de verpakking dien je met beleid open te maken. Mocht het item toch niet naar wens zijn, kun je het artikel weer netjes in de originele verpakking retour zenden.

    Betaalmogelijkheden

    • Uit welke betaalmogelijkheden kan ik kiezen?

      Online kun je kiezen uit de volgende betaalmethodes: iDeal, PayPal, Klarna achteraf betalen, Creditcard, Bancontact en Apple Pay.
      In de winkels kun je kiezen voor betaling via pin of contant. 
      Onze bezorgers hebben altijd een mobiele pin bij de hand. Mocht er bij aflevering nog een bedrag voldaan worden? Dit kan middels pin of contant.
    • Ik heb in de winkel een bestelling geplaatst. Hoe moet ik betalen?

      Heeft u bij ons een bestelling geplaatst in één van onze winkels? Dan krijgt u de mogelijkheid om dit middels pakketdienst of eigen bezorgdienst te laten bezorgen. Wanneer je voor pakketdienst kiest vragen wij om je bestelling, net als online, vooruit te betalen. Is het artikel bij ons op voorraad? Dan wordt deze namelijk dezelfde dag nog verstuurd! 
      Heeft u grote items of maatwerk besteld en gekozen voor bezorging middels eigen bezorgdienst? Dan vragen wij 30% aanbetaling in de winkel. De overige 70% kunt u dan pinnen of contant afrekenen bij onze collega's van de bezorging.

    Winkels

    • Hebben jullie ook fysieke vestigingen?

      Sfeer.nl heeft 3 fysieke vestigingen. In het centrum van Assen, In het centrum van Arnhem en in het centrum van Zwolle kun je een sfeer.nl vestiging vinden. Voor de actuele openingstijden kun je op de pagina's van de winkels kijken
    • Moet ik met mijn items sjouwen door de stad?

      Onze winkels zijn als showroom ingericht. Dit betekent dat je niet direct je bestelling mee kan nemen vanuit de winkel. Accessoires en kleine items kun je uiteraard wel direct meenemen. Het voordeel is dat je de grote items niet door de stad hoeft te sjouwen, maar dat het kosteloos bij je thuisbezorgd wordt! Op deze manier kan je na je aankoop nog genieten van al het moois wat de stad te bieden heeft, wetende dat je bestelling bij je voordeur wordt geleverd.

    Overige vragen

    • Bij wie moet ik zijn met een vraag of klacht?

      Het eerste aanspreekpunt voor een vraag of klacht is onze afdeling klantenservice. Onze collega's staan je graag te woord via de telefoon, de mail of middels de chatfunctie rechtsonderin. Heb je een specifieke vraag voor iemand in onze vestiging, of wil je je verkoper nog even spreken? Bel dan naar het nummer van desbetreffende winkel. Voor vestiging Zwolle bel je 038 202 40 50 en voor vestiging Assen kun je bellen met 0592 48 17 37
    • Ik heb een verkeerd item ontvangen, wat nu?

      Hier is iets niet helemaal goed gegaan! We gaan dit kosteloos omruilen voor het juiste product. Stuur een mail naar klantenservice@sfeer.nl en we zorgen dat dit zo spoedig mogelijk wordt opgelost.
    • Mijn bestelling is kapot aangekomen, hoe gaan we dit samen oplossen?

      Dat is niet de bedoeling! We bespreken graag een passende oplossing met je door! Stuur een mail naar klantenservice@sfeer.nl en we zorgen dat dit zo spoedig mogelijk wordt opgelost.
    • Ik heb een zakelijke vraag of een vraag over projectinrichting

      Sfeer.nl is ook op zakelijk gebied de juiste partner. Wij richten bijvoorbeeld horeca gelegenheden, zoals restaurants of beachclubs, geheel opnieuw in en zorgen ervoor dat de bezoekers worden ontvangen in een vernieuwde en inspirerende omgeving. Meer weten? Maak een afspraak met onze zakelijke adviseur of kom langs in één van onze Sfeer.nl winkels om inspiratie op te doen. Wij denken graag mee met elke ondernemer! Je kan je zakelijke aanvraag ook versturen naar project@sfeer.nl!
      In de tussentijd kun je inspiratie op doen bij één van onze klanten! Klik hier voor een greep uit onze projecten.

    Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Meer weten? Bekijk onze cookieverklaring voor meer uitleg.