Onze woonwinkels in Arnhem, Assen en Zwolle zijn elke dag geopend!

Ruilen en retourneren

Niet helemaal tevreden? Wij helpen je!

Een product via het internet of de telefoon besteld en toch niet helemaal tevreden? Veel van onze producten kunnen binnen 14 dagen geretourneerd worden. Sommige producten zijn uitgezonderd, bijvoorbeeld omdat je deze zelf samengesteld hebt (maatwerk). Wel hanteren wij een aantal voorwaarden, zorg bijvoorbeeld dat de orginele verpakking bewaard blijft.

14 dagen bedenktermijn

Bij Sfeer.nl heb je geen enkel risico. Je kunt binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling beslissen of je deze wilt behouden. Als je niet tevreden bent en het product is ongebruikt en onbeschadigd, kun je het zonder opgaaf van redenen retourneren. We adviseren om de verzenddoos en de originele verpakking voorzichtig open te maken, zodat je deze kunt hergebruiken voor de retourzending.

Retouropties

We bieden drie opties om je bestelling te retourneren. Houd er rekening mee dat de verzendkosten voor eigen rekening komen. Hieronder vind je meer informatie over de verschillende mogelijkheden.

Retourneren via ons Retourportaal (kosten: €6,95)
Voor kleine pakketten, zoals accessoires en stoelen, kun je eenvoudig een retourlabel aanmaken via ons retourportaal. De exacte kosten zijn afhankelijk van de grootte en het gewicht van het pakket.

  • Meld je retourzending aan via ons retourportaal.
  • Verpak het artikel stevig in de originele verpakking.
  • Lever het pakket in bij een PostNL-punt.

Afhaalservice voor grote producten (kosten: €50)
Voor grote artikelen, zoals banken, tafels of kasten, bieden we een afhaalservice aan.

  • Meld je retourzending aan via ons retourportaal.
  • Verpak het artikel stevig in de originele verpakking.
  • Onze vervoerder neemt contact met je op om een afhaaldatum te plannen. Je ontvangt een tijdvak waarin de afhaling zal plaatsvinden.
  • De chauffeur voorziet het pakket van de benodigde verzendlabels.

Zelf retourneren naar ons distributiecentrum (gratis)
Je kunt er ook voor kiezen om het artikel zelf naar ons distributiecentrum te brengen.

  • Meld je retourzending aan via ons retourportaal.
  • Verpak het artikel stevig in de originele verpakking.
  • Breng het artikel naar ons distributiecentrum op het volgende adres:

    Sfeer.nl B.V.
    Drentse Poort 19
    9521JA, Nieuw-Buinen.
    LET OP: Onze showrooms zijn geen retourlocaties.

Retourvoorwaarden

Het product moet in nieuwstaat zijn en aan de volgende voorwaarden voldoen:

  • De retourzending is aangemeld via ons retourportaal en je hebt een retournummer.
  • Het product is voorzien van de originele verpakking en stevig verpakt voor transport.
  • Er zijn geen gebruikssporen aanwezig.
  • Bij niet voldoen aan de voorwaarden kunnen er kosten in rekening worden gebracht.

Het maximale formaat voor PostNL pakketpost is: 176 x 78 x 58 cm. Het maximale gewicht is 30 kg.
Betreft het te retourneren artikel een zwaarder of een (ingepakt in de originele doos) groter product die buiten de PostNL pakketpost maten valt (zoals bijvoorbeeld een bank, eettafel of kast), dan zal onze zal de klantenservice contact opnemen om een afspraak te maken om het meubel op te halen. Op de productpagina kun je bij de specificaties vinden of je artikel met PostNL pakketpost verstuurd kan worden.

Zodra wij het geretourneerde artikel hebben ontvangen, ontvang je van ons een bevestiging per email. Het door jou reeds betaalde aankoopbedrag wordt vervolgens binnen 4 werkdagen na ontvangst van het geretourneerde product, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst door ons terugbetaald op de bij ons bekende bankrekening.

Ruilen

Wil je een artikel ruilen? Dat kan! Volg deze stappen:

  • Ga naar ons retourportaal en meld dat je een artikel wilt ruilen. Vermeld hier welk artikel je terugstuurt en welk artikel je hiervoor in de plaats wilt ontvangen (naam, kleur en productcode).
  • Na aanmelding controleren wij je verzoek en ontvang je na akkoord kosteloos een retourlabel.
  • Verpak het product zorgvuldig in de originele verpakking en stuur het terug via de gekozen retourmethode.
  • Zodra wij het geretourneerde artikel hebben ontvangen en gecontroleerd, sturen we het vervangende artikel toe.

Klachtafhandeling

Wij verwerken je bestelling ten alle tijden met de grootst mogelijke zorg. Mocht er toch onverhoopt iets niet naar wens zijn verlopen, dan kan je op onze klachtafhandeling pagina onze klachtafhandeling procedure inzien.

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Meer weten? Bekijk onze cookieverklaring voor meer uitleg.