• Gratis verzending in Nederland en België vanaf €75
  • Gratis achteraf betalen
  • Op werkdagen voor 16:30 besteld, de volgende dag in huis

Ruilen en retourneren

Niet helemaal tevreden? Wij helpen je!

Een product via het internet of de telefoon besteld en toch niet helemaal tevreden? Veel van onze producten kunnen binnen 14 dagen geretourneerd worden. Sommige producten zijn uitgezonderd, bijvoorbeeld omdat je deze zelf samengesteld hebt (maatwerk). Wel hanteren wij een aantal voorwaarden, zorg bijvoorbeeld dat de orginele verpakking bewaard blijft.

14 dagen bedenktermijn

Bij Sfeer.nl loop je geen enkel risico. Voor elk online besteld product geldt een bedenktermijn van 14 dagen, ingaande de eerste dag nadat de bestelling bij je is afgeleverd. Ben je niet helemaal tevreden over je aankoop en is het product ongebruikt en onbeschadigd, dan kan je het, zonder opgaaf van redenen, aan ons retourneren. Wij adviseren altijd de verzenddoos en de originele pakking voorzichtig open te maken, zodat je deze weer kunt gebruiken als je de bestelling wilt terugsturen. 

Ruilen

Wil je een artikel ruilen omdat deze tijdens vervoer is beschadigd of bijvoorbeeld omdat je toch liever een andere kleur hebt, dan is dat natuurlijk mogelijk. Valt het product binnen de afmetingen voor PostNL pakketpost, dan kan je deze kosteloos naar ons retourneren via PostNL. Is het vervangende artikel op voorraad, dan sturen wij deze toe zodra de retourzending door ons is ontvangen.

Betreft het een omruiling van grote artikelen, zoals banken, tafels of kasten. Ook dan ruilen we deze kosteloos om. In dit geval neemt onze planning - na aanmelding van je omruil artikel, bij onze klantenservice - contact met je op om een passende omruilafspraak te maken.

Procedure ruilen (mogelijk binnen 14 dagen na ontvangst)

  • Neem contact op met onze afdeling Klantenservice en meld dat je een artikel wilt ruilen.
  • Na aanmelding van je omruiling ontvang je van onze klantenservice en retourlabel en een omruilformulier. Vermeld hierop, welk artikel je terug stuurt en welk artikel je hiervoor in de plaats wenst te ontvangen (naam, kleur en productcode).
  • Gebruik voor de retourzending de adresgegevens naar Sfeer.nl zoals aangegeven op het retourformulier en vermeld deze duidelijk op de retourzending.
  • Verpak het product met zorg in de originele verpakking en lever het pakket vervolgens gratis af bij een kantoor van PostNL:
    retour verpakking
    Na ontvangst van het pakket zal het nieuwe pakket naar je toegezonden worden.
  • Is het vervangende product goedkoper, dan storten wij het verschil binnen 4 werkdagen retour op de bij ons bekende bankrekening. Is het vervangende product duurder, dan zenden we een email met een aanvullende factuur en betaalinstructies.

Retourneren (herroepen overeenkomst)

Valt het te retourneren product binnen de afmetingen en het maximale gewicht voor PostNL pakketpost, dan zijn de retourkosten voor retourzendingen van zowel adressen in Nederland als België, gratis. Het maximale formaat voor PostNL pakketpost is: 176 x 78 x 58 cm. Het maximale gewicht is 30 kg.

Betreft het te retourneren artikel een zwaarder of een (ingepakt in de originele doos) groter product die buiten de PostNL pakketpost maten valt (zoals bijvoorbeeld een bank, eettafel of kast), dan zal onze zal de klantenservice contact opnemen om een afspraak te maken om het meubel op te halen. De kosten voor het ophalen van de retourzending bedragen in dit geval € 75,-. Uiteraard is het ook mogelijk om het artikel zelf naar ons distributiecentrum terug te brengen.

Procedure retourneren PostNL pakketpost  (mogelijk binnen 14 dagen na ontvangst)

  • Neem altijd eerst contact op met onze afdeling Klantenservice en meld dat je een artikel wilt retourneren.
  • Gebruik voor de retourzending de adresgegevens naar Sfeer.nl zoals aangegeven door onze klantenservice en vermeld deze duidelijk op de retourzending.
  • Verpak het product met zorg - in de originele verpakking - en lever vervolgens het pakket gratis af bij een PostNL punt:
    retour verpakking

  • Zodra wij het geretourneerde artikel hebben ontvangen, ontvang je van ons een bevestiging per email.
  • Het door jou reeds betaalde aankoopbedrag (+ de eventueel betaalde verzendkosten) wordt vervolgens binnen 4 werkdagen na ontvangst van het geretourneerde product, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst door ons terugbetaald op de bij ons bekende bankrekening.

Procedure retourneren grote producten, zoals banken, tafels en kasten (mogelijk binnen 14 dagen na ontvangst)

  • Neem altijd eerst contact op met onze afdeling Klantenservice en meld dat je een artikel wilt retourneren.
  • Verpak het product met zorg - in de originele verpakking – volg de gegeven instructies van onze klantenservice op:
    retour grote artikelen

  • Zodra wij het geretourneerde artikel hebben ontvangen, ontvang je van ons een bevestiging per email.
  • Het door jou reeds betaalde aankoopbedrag (met aftrek van de eventuele retourkosten) wordt vervolgens binnen 4 werkdagen na ontvangst van het geretourneerde product, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst door ons terugbetaald op de bij ons bekende bankrekening, met aftrek van de kosten van de retourzending.

Klachtafhandeling

Wij verwerken je bestelling ten alle tijden met de grootst mogelijke zorg. Mocht er toch onverhoopt iets niet naar wens zijn verlopen, dan kan je op onze klachtafhandeling pagina onze klachtafhandeling procedure inzien.

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Meer weten? Bekijk onze cookieverklaring voor meer uitleg.